Meghalt Galavics Géza művészettörténész
A Magyar Tudományos Akadémia rendes tagja 83 éves volt.
A tavalyi év minden tekintetben a Szépművészeti Múzeum történetének legerősebb kiállítási éve volt, de idén is érdemes lesz ellátogatni a Városligetbe, vagy épp fel a Nemzeti Galériába. A francia és a magyar zsenik nagyszabású tárlatain kívül a 90-es évek technokorszakának hazai művészeti megjelenését is megismerhetjük ősszel. És ez még nem minden.
A yorki lakásban egy 400 éves falfestményre bukkantak.
A mű egy elhagyatott farmház befalazott ablakán volt.
A Vatikán visszaadja a Parthenón frízének darabjait Görögországnak, és ezzel más országokban is felerősödhet a vita az elhurcolt műkincsek tulajdonlásáról.
A halálhírét Carla Bruni-Sarkozy közölte.
A kiállított művek, köztük a HVG három fotósának képei is megvásárolhatók, a bevételt a szervezők a 42 éves korában elhunyt fotográfus családjának támogatására fordítják.
A kiállítók művei megvásárolhatók, és a befolyt összegből támogatni kívánják a 42 éves korában elhunyt Capa-nagydíjas fotográfus családját.
A Yoko Ono-kiállítás látogatói meg is ehetik.
Egy feldagadt szemű háziasszony volt a közvetítő.
Nemzet és Asszociáció címmel nyílt fotókiállítás a szentesi Koszta József Múzeumban a Petőfi 200 Emlékév keretében. A június 11-ig látogatható tárlatra a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem fotográfia szakos hallgatóinak alkotásaiból válogattak képeket. Legát Franciska, Kürtösi Marcell, Mucsi Ágota, Petri Csenge, Turi András és Vercse Hunor képei a haza fogalmával, a nemzeti öntudattal, az emlékezet identitásformáló hatásával foglalkoznak. „A pályájuk elején álló fotográfusok számára talán egész mást jelent a haza, és egész másként élik meg magyarságtudatukat, mint amit a reformkori vagy akár a huszadik század második harmadában kialakult kánon diktál számukra. Azt jelenti-e ez, hogy identitásválsággal állunk szemben vagy inkább arról lehet szó, hogy a kánon kereteit kell folytonosan megújítani és egyúttal gazdagítani a nemzeti identitásunk hivatkozási készletét?” – tette fel a kérdést megnyitó beszédében Povedák István kulturális antropológus. Íme, egy kis ízelítő a tárlatból:
A piros és kék színekben pompázó koronázási jelvény Sir Jony Ive nyilatkozata szerint a tavasz derűlátását és III. Károly természetszeretetét, a természeti környezet iránti mélységes törődését tükrözi.
A párizsi Musée d'Orsay tulajdonába került az egyik utolsó, eddig még magánkézben lévő impresszionista festmény. Gustave Caillebotte 126 éve készült képéért 43 millió eurót kaptak az örökösök.
A Yoko Ono-tárlat „Levágott darab – Cut Piece” performansz-sorozatának ezúttal a Kossuth-díjas énekes lesz a főszereplője.
A magyar kultúra napján került fel Kisléghi Nagy Ádám Szent párbeszéd című képe a Karmelita Beethoven-termének a falára.
A kultuszminiszternél – saját bevallása szerint – egyfajta szakmai ártalom, hogy ha a zebrán meglát öt embert csoportosulni, már beszédet akar mondani. A „Nekünk írták a dalt!” című kiállítás megnyitóján nemcsak beszédet mondott, hanem énekelt is a Magyar Zene Háza meglepett közönsége előtt.
Azért, hogy sikeresen pályázhasson a 2028-as Európa kulturális fővárosa címre.
Úgy derült ki, hogy egy brazil műgyűjtő pert indított, mert állítása szerint az olajképet nem az eredeti tulajdonos, hanem egy tolvaj adta kölcsön a múzeumnak.
Simon Le Boggit alkotása az egészségügyi dolgozók áldozatos munkája előtt tiszteleg.
Fedir Sándor katonaként részt vett több Harkiv-környéki település felszabadításában is, de civilben egyetemi oktató. Most már miniszobor is emlékeztet ikonikus gesztusára.